یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

ویدئوی پربیننده تازه یوتیوب: گفتگوی دو کودک شیرخوار!

ویدئوی پربیننده تازه یوتیوب: گفتگوی دو کودک شیرخوار!

بعضی از ویدئوهایی که در یوتیوب به سرعت پربیننده می‌شوند (اصلاحا وایرال viral می‌شوند)، واقعا جالب‌اند. اگر یوتیوب نبود، این ویدئوهای خانگی را حداکثر چند ده نفر یا چند صد نفر می‌دیدند، مگر اینکه به صورت اتفاقی یک شوی تلویزیونی آنها را نشان می‌داد.

ویدئویی که در این پست معرفی کنم، در حال حاضر بیشتر از ۲ میلیون دو دویست هزار بار در یوتیوب تماشا شده است.

حتی ABC News‌ هم متوجه این ویدئو شده است و در این مورد بحث کرده است که این دو طفل دو قلوی ۱۷ ماهه آیا واقعا با هم ارتباط کلامی برقرار می‌کنند یا ادای صحبت کردن را درمی‌آورند و با هم تفریح می‌کنند.

همینجا خوب است به اصطلاح Idioglossia اشاره کنم، ایدیوگلاسیا، یعنی به کارگیری و ابداع یک زبان جدید و شخصی که فقط عده کمی با آن صحبت کنند. جالب است بدانید که دیده شده، بچه‌هایی که در یک محیط چندزبانی قرا می‌گیرند، ممکن است چنین زبان‌های برای خودشان اختراع کنند، اما غالبا وقتی کمی بزرگ شوند، این زبان‌ها هم توسط آنها فراموش می‌شوند.

به ایدیوگلاسیا، تا به حال در فیلم‌ها و کتاب‌های زیادی اشاره شده است. مثلا در سریال محبوب سیمپسون‌ها، تری و شری گاهی با زبان خاصی با هم صحبت می‌کنند، حتی جیمز جویس هم در یکی از آثارش یعنی رمان Finnegans Wake از زبانی صناعی استفاده کرده است!

به هر ترتیب این ویدئو، منشأ بحث‌های جانبی زیادی شده است، اما مادر این دو کودک دوست‌داشتنی فارغ از این حرف و حدیث‌ها برای این دو، وبلاگی راه انداخته که بد نیست ببیند.

مشاهده ویدئو در یوتیوب
دانلود ویدئو از رپیدشیر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد