یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

«پلاس وان» کن مرا!

«پلاس وان» کن مرا!


تعجب نکنید! شاید تا چند ماه بعد «پلاس وان» کردن مثل لایک زدن، یک عمل کامل شناخته‌شده در اینترنت شود!


گوگل از بامداد روز سه شنبه، ویژگی توصیه اجتماعی را به نتایج جستجو اضافه کرده است. به این معنی که کاربران در کنار هر نتیجه چستجو، علامت +۱ را خواهند دید. با کلیک بر روی +۱، کاربران یک نتیجه مطلوب جستجو را می‌توانند به بقیه توصیه کنند:

البته گوگل قصد دارد به زودی ترتیبی دهد که صاحبان وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها بتوانند این +۱ها را در صفحات اینترنتی خود قرار دهند تا هر وقت خواننده از مطالبشان خوشش آمد، بتوانند، پلاس وان کنند! چیزی شبیه لایک فیس‌بوک.

ویژگی +۱ در حال حاضر برای عده کمی از کاربران فعال شده است. اگر شما نمی‌خواهید صبر کنید و دوست دارید همین الان +۱ را ببنید، به اینجا بروید و این ویژگی را فعال کنید.

از این به بعد وقتی ما وارد اکانت گوگل خود شده باشید و چیزی را جستجو کنید، +۱های خودتان و دوستان شما در شبکه گوگلی به شما نشان داده خواهد شد. البته اگر لینکی توسط کسانی در خارج از حلقه دوستان گوگلی شما هم +۱ خورده باشد، تعداد +۱ها بدون نمایش نام کسانی که +۱ زده‌اند، نشان داده می‌شود.

تمرین!: ویژگی +۱ را فعال کنید، عبارت «یک پزشک» را گوگل کنید و اگر دوست داشتید به «یک پزشک» را +۱ کنید!

+۱های شما در صفحه پروفایل شما نشان داده می‌شوند:

+۱های شما برای کسانی که در فهرست جی‌میل و جی‌تاک شما هستند و نیز برای کسانی که در فهرست تماس گوگل، گودر و باز شما هستند، قابل مشاهده هستند.

با این کار گوگل می‌خواهد، در کنار جستجوی الگوریتمی خودش، امکان یک جستجو و توصیه بر اساس محبوبیت لینک در میان کاربران را هم بدهد. گوگل دو سال قبل کار مشابهی را با سرویس جستجوی اجتماعی انجام داده بود، اما +۱ انصافا جذابیت بیشتری دارد.

البته کاربران می‌توانند تبلیغات متنی گوگل را هم +۱ کنند. این کار ضمن اینکه می‌تواند میزان محبویت واقعی تبلیغ را به آگهی‌دهندگان نشان بدهد، ممکن است خوشایند برخی از آنها نباشد.

+۱ گوگل شاید چیز ساده‌ای به نظر برسد، اما از جهات مختلف قابل بحث‌ است: مقدمه‌ای برای ایجاد شبکه اجتماعی گوگل، تأثیر احتمالی ان در آینده بر پیج رنک و تأثیر بر آگهی‌های متنی گوگل.

منبع : بلاگ یک پزشک

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 23:59 http://mohaymen.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوب و مفیدی داری
موفق باشی
راستی خوشحال میشم اگه به وبلاگ منم سر بزنی و نظرتو درباره اون بگی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد